Üretken Yapay Zekâ (ÜYZ) araçları, kısa bir süre içerisinde günlük hayatımızın olduğu gibi eğitim ortamlarının da vazgeçilmezi haline geldi. Bu araçların kullanılması öğretmenlerin, öğrencilerin, araştırmacıların; öğrenme, öğretme, materyal geliştirme ve bilimsel araştırma süreçlerinin niteliğini önemli ölçüde değiştirdi. Sürece ayak uydurabilmek, doğru zamanda doğru aracı etik çerçevede seçmek ve kullanabilmek ise bu araçlarla ilgili kafamızı karıştıran konular oldu. Bu nedenle, işinize fayda sağlayabilecek ve değişen eğitim sistemine farklı bir perspektiften yaklaşmanızı mümkün kılacak ÜYZ araçları, bu araçlarla doğru istem oluşturma yöntemleri ve etik kullanım ilkeleri üzerine bir rehber hazırladık.
Rehberimizin öncelikli amacı, bahsedilen araçların doğru ve etik biçimde kullanılmasında yol gösterici olmasıdır. Bu amacı gerçekleştirmek adına “Eğitimde Yapay Zekâ ve Yapay Zekâ Araçları” isimli yüksek lisans dersimizde başlattığımız çalışmamızı sizinle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz. Çünkü biliyoruz ki;
“Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil.”
Yunus Emre
Yüksel Lisans Öğrencileri
Erhan ACAR
Meryem Azra YAYLA
Yavuz Orhan ERASLAN
Dijital Dönüşüm Ekibi
Doç.Dr. Elif TAŞLIBEYAZ
Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ERBAŞ
Arş. Gör. Dr. Hamza Fatih SAPANCA
2025
Eğitimciler ve Araştırmacılar için Üretken Yapay Zekâ Araçları Rehberi için tıklayınız.